maanantai 10. helmikuuta 2014

Kirjavinkkejä

Joskus joulun jälkeen taisin kirjoitella joululahjakirjoista, joita olin toivonut. No nyt olisi molempia aloiteltu.
Juuri nyt sängyn vierellä on lukukierroksessa tuo Jukka Salmisen polkupyöräkirja. Kirja kertoo siis juuri tuon mitä lupaakin, pyöräilystä niin Indonesiassa, Australiassa, Kambodzassa, Himalajalla, Afrikan halki kuin Yhdysvalloissakin. Tämän tyylisiä kirjoja olen ahminut ja ahminut aiemminkin. Jos vain uskaltaisin, tekisin saman. Ja lähinnä tuo uskallus liittyy lentämiseen. Eikä siinäkään varsinaisesti siihen itse lentämiseen. Yhtä pahana pitäisin sitä, että kone olisi lentokentällä -siis maassa- ja sanottaisiin, että minun pitäisi olla vuorokausi jumissa tuossa pienessä purkissa, omalla istumapaikalla. Huoh. =)

Noh, siispä tällä hetkellä vain luen noista matkoista.

 
 
Toisena kirjana on Ville Haapasalon kirja, joka kertoo lähinnä Villen alkuvuosista Venäjällä. Ville on aina ollut suosikkini. Olen katsonut monta kertaa läpi kaikki nuo matkasarjat, joissa matkustetaan silkkitiellä, Venäjän halki tai tutustutaan suomensukuisiin ihmisiin kolmessakymmenessä päivässä. Nyt uutena pyörii telkussa seikkailu jäämerellä. Tätä kirjaa olen lähinnä vain selaillut vasta, mutta kunhan ensin on kierretty maailmaa polkupyörällä on aika perehtyä Haapasalon elämään tarkemmin.
 


Siispä pitemmittä löpinöittä, kirjan pariin!

~Sanna~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti